דלקת פרקים ניוונית, מתגלה אצל למעלה מ70% מבני ה65 ומעלה. התוצאה היא סחוס שברירי, שאינו מסוגל לעמוד בעומס המופעל עליו כאשר אנו מניעים את מפרקינו. במקום בו אמור להיות חיכוך מועט, נוצר חיכוך רב. לדאבוננו, מדובר בתהליך שהולך ומחמיר ככל שחולף זמן. הצלחתה של אלו-ורה בהקלת כאב הנובע מדלקת פרקים ואף מהסוג השגרוני ידועה לכל.... לסיכום, הודות לשילובם של כל החומרים הנפלאים האלה בג'ל אלו-ורה המגיע בצורת נוזל, הם נספגים טוב יותר במערכת העיכול מאשר בנטילתם בצורת כמוסה. כדי לא להשתמש במונח "תרופת פלא", אני אישית חושב כי Forever Freedom מייצג את הגישה המקיפה ביותר שקיימת כיום לטיפול בדלקת פרקים ניוונית.

כאבי מפרקים - FOREVER FREEDOM 

מאת דר' גרג גרנט MD

"דלקת פרקים ניוונית מתגלה אצל למעלה מ-70% מבני 65 ומעלה."

אילו קיבלתי אגורה בכל פעם שחבר או קרוב משפחה פנה אלי בשאלה כיצד לטפל בכאב הגב, כאב הירך או כאב הברך שלהם, ללא ספק יכולתי להיות היום אדם עשיר מאוד. הכאב עליו הם מדברים על פי רוב נובע ממחלת הארתריטיס (דלקת פרקים) וליתר דיוק אוסטיאוארתריטיס (מחלת פרקים ניוונית).

בעבר נהגתי לתת תשובה פשוטה: השתמשו בתכשירים נוגדי דלקות כגון Advil והכל יהיה בסדר. עם התפתחות המדע והרפואה המודרניים, אנו מתחילים לפתור את התעלומות הטמונות בתהליכיהן של מחלות רבות ובכלל זה אוסטיאוארתריטיס. כתוצאה מכך, כיום באמתחתנו מכלול שלם של תרופות ותוספי מזון שאנו יכולים לרשום או להמליץ עליהם. אך על מנת להבין את ערכם של תכשירים אלה, תחילה עליך להבין את המחלה.

ובכן, מהו אוסטיאוארתריטיס? 
ישנם שני סוגי ארתריטיס: דלקת פרקים ודלקת פרקים שגרונית. דלקת פרקים שגרונית היא מחלה הרסנית אשר גורמת למערכת החיסונית של גופנו לתקוף את הסחוס המרפד את פרקינו, המוכר כסחוס המפרק.  אולם, הצורה השכיחה ביותר של ארתריטיס היא אוסטיאוארתריטיס, הקרוי ארתריטיס "שְׁחַק וּקְרַע". סימני המחלה מתגלים אצל למעלה מ-70% מבני 65 ומעלה.  התוצאה היא כאב והגבלת תנועה במפרקים. על אף השכיחות הרבה, הגורמים למחלה טרם הובררו באופן מלא. מה שכן ידוע לנו, הוא שפרקינו מרופדים בסחוס המפרקים אשר יחד עם נוזל המפרקים מאפשר למפרקים לנוע תוך חיכוך מועט מאוד.  הסחוס עשוי בעיקר מקולגן, גליקוזמינוגליקנים ופרוטיאוגליקנים.  מילים ארוכות ומצועצעות למדי, נכון? המילה האחרונה, פרוטיאוגליקנים, היא-היא זאת שמעוררת את מירב עניננו.  דלקת פרקים נוצרת בעיקר בגין חוסר איזון בין ייצור פרוטיאוגליקנים ובין פירוקם בגוף.  התוצאה היא סחוס שברירי, שאינו מסוגל לעמוד בעומס המופעל עליו כאשר אנו מניעים את מפרקינו. במקום בו אמור להיות חיכוך מועט, נוצר חיכוך רב.  לדאבוננו, מדובר בתהליך שהולך ומחמיר ככל שחולף זמן.

עד לפני מספר שנים, הטיפול בבעיה התמקד רק בהקלת התסמינים, דהיינו כאבים.  אך באחרונה תשומת לב גוברת הן של הקהילה הרפואית והן של הציבור הרחב מופנית לטיפול חדש.

החומרים הטיפוליים החדשים, המכונים חומרים כונדרו-פרוטקטיביים, מתמקדים בהאטת תהליך התפוררות הסחוס ומאיצים את היווצרות הסחוס הבריא.  מהם חומרים אלה? מדובר בגלוקוזמין וכונדרואיטין סולפאט.  גלוקוזמין הוא חומר הבניה של פרוטיאוגליקן וכונדרואיטין.  הוא זה שמייצר את מרבית הגליקוזמינוגליקנים.  אני מבקש שלא להרחיב את הדיבור על מקורותיהם ותפקידיהם של חומרים אלה, די יהיה אם נאמר כי שני החומרים תורמים לעיכוב האנזימים האחראיים לפירור הסחוס וממריצים 
היווצרות של שכבת סחוס חדשה. זאת ועוד, ישנן ראיות המצביעות על כך שלשני החומרים האלה גם אפקט של שיכוך כאבים.  יש ליטול את שני החומרים ביחד מאחר והוכח, כי לשילובם השפעה מצטברת. 

מרבית המטופלים שלי ב- Veterans Administration Hospital, בעיר פניקס שבמדינת אריזונה, ארה"ב, סובלים מגילויים חמורים של אוסטיאוארתריטיס. התחלתי להמליץ על שני החומרים למטופלים שלי עוד כאשר הקהילה הרפואית רק התחילה להתוודע לקיומם.  באותה עת, החומרים לא היו זמינים בגלולה אחת והיו יקרים למדי.  אך התוצאות היו מדהימות.  המטופלים שקבעתי להם תור לניתוח ברך התקשרו וביטלו את הניתוח!

אני לא יכול לתאר את שמחתי כאשר גיליתי כי חברת Forever Living Products הוסיפה את החומרים האלה לג'ל אלו-ורה שהיא מייצרת.  הרי הדבר הגיוני ביותר.  הצלחתה של אלו-ורה בהקלת כאב הנובע מדלקת פרקים ואף מהסוג השגרוני ידועה לכל.  דר' פיטר אטהרטון מיטיב לספר את סיפורה של אליסון, ילדה הסובלת מדלקת מפרקים שגרונית, שמצבה השתפר באופן ניכר הודות לנטילת אלו-ורה, ואף הצליחה לצמצם את כמות משככי הכאבים להם היא זקוקה.  מחקר חדש מצביע לא רק על ההשפעה המצטברת של נטילת גלוקוזמין וכונדרואיטין ביחד, אלא גם על נחיצותו של מינרל נוסף, מנגן שמו. ועכשיו נכונה לכם הפתעה.  אלו-ורה מכילה גם מנגן טבעי.  חב' FLP הוסיפה לג'ל גם MSM וויטמין C. הקהילה הרפואית מתענינת ב-MSM)methyl sulfonyl methane) בעיקר בשל השפעתו האנטי-דלקתית העצומה.  ויטמין C מתפקד כגורם-שותף בהיווצרות הסחוס והינו אנטיאוקסידנט (חומר נוגד חמצון) רב עוצמה.  ובטח תשאלו: מה כל זה בא להגיד? דעו לכם כי כתוצאה מהתהליכים הכימיים הרבים המתרחשים בגופנו, בעיקר חילוף החומרים, מופרשים גם "דברים רעים", המכונים רדיקלים חופשיים. אם רדיקלים חופשיים אלה אינם מנוטרלים על ידי אנטיאוקסידנטים, הם תוקפים את תאי הגוף וגורמים נזקים נרחבים, ובכלל זה גם לסחוס.

לסיכום, הודות לשילובם של כל החומרים הנפלאים האלה בג'ל אלו-ורה המגיע בצורת נוזל, הם נספגים טוב יותר במערכת העיכול מאשר בנטילתם בצורת כמוסה. סיפור הצלחה אחד מני רבים תוכלו לקרוא בסיפורה האישי של דניאלה.

כדי לא להשתמש במונח "תרופת פלא", אני אישית חושב כי Forever Freedom מייצג את הגישה המקיפה ביותר שקיימת כיום לטיפול בדלקת פרקים ניוונית. 

עובדה: הוכח כי נטילת השילוב של גלוקוזמין וכונדרואיטין, ביחס של 5:4 היא הרבה יותר יעילה מאשר נטילת גלוקוזמין או כונדרואיטין בנפרד. 

לפרטים נוספים והזמנות

תגובות