בשל חיזוק תגובת מערכת החיסון, אלוורה הראתה הבטחה רבה בטיפול בסרטן. ברור ממחקרים שנערכו ברחבי העולם ב-30 השנים האחרונות שלאלו וורה ובמיוחד לחומרים מסוימים בצמח יש השפעות דרמטיות ומרשימות נגד סרטן.

אלוורה וסרטן

 ד"ר לורנס ג' פלאסקט*, Dr. Lawrence G. Plaskett קובע: פעולת חומרים באלוורה מפעילה ומחזקת את התגובה החיסונית. זאת אחת הפעולות המדעיות המהותיות של אלוורה על הגוף.

בשל חיזוק תגובת מערכת החיסון לאנטיגנים (גורמים זרים בגוף), אלו וורה הראתה הבטחה רבה בטיפול בסרטן.  אף שאיש עדיין לא מציע שאלו וורה היא מרפא לסרטן, ברור ממחקרים שנערכו ברחבי העולם ב-30 השנים האחרונות שלאלו וורה ובמיוחד לחומרים מסוימים בצמח יש השפעות דרמטיות ומרשימות נגד סרטן. אלו וורה מחזקת את התגובה של מערכת החיסון לסרטן, מקדמת צמיחה של תאים חדשים ובריאים ומפחיתה את העומס הנגיפי הכולל של הגוף ובכך, מחזקת את הגוף במאבקו נגד הסרטן.

 

כשנדרשות קרינה וכימותרפיה, אלו וורה מסייעת לצמצם את הנזק שנגרם לגוף מטיפולים אלה, שהורסים תאים בריאים, במיוחד תאי מערכת החיסון החיוניים להחלמת הגוף. השימוש באלו וורה מאפשר לגוף לרפא את עצמו מהסרטן ומהנזק שנגרם לו מהטיפולים המקובלים. מערכת החיסון מתחזקת, הגידולים קטנים, גרורות מופחתות כך שהסרטן לא מתפשט ותאים חדשים ובריאים מתחילים לצמוח.

 

איך האלו וורה עושה את כל זה?

היבט חשוב בתיאוריה באשר לסיבת הסרטן היא שהמחלה תוקפת בשל כשל במערכת החיסון להגיב כראוי להתפתחות תאים סרטניים בגוף. זה הוביל לתחום בחקר סרטן בשם אימונותרפיה. הדעה המקובלת היא שגוף האדם נאלץ להתמודד עם היקרות סרטן באופן קבוע ושמערכת החיסון מגיבה לצמיחת תאים סרטניים כדבר שבשגרה. תאים סרטניים מתפתחים בשל מגוון פתוגנים שהגוף נתקל בהם ומתגבר עליהם מדי יום.

ייתכן שיש אמת בתיאוריות השונות שמייחסות את התקפת הסרטן לחשיפה לקרינה, חומרים מזהמים בסביבה, זיהום אוויר, חומרים משמרים וחומרים כימיים במזון, מחסור בתזונה נכונה, לחץ, נגיפים, גנטיקה או כל דבר אחר. כלומר, ייתכנו מספר גורמים שגורמים להיווצרות תאים סרטניים. על פי ההבנה הזאת של הסרטן, כשמערכת החיסון נפגעת ולא יכולה להילחם בצמיחת תאים חריגים, הסרטן משתלט ומתחיל להיווצר גידול. תגובת מערכת החיסון לצמיחת התאים הסרטניים, קובעת האם יתפתח בגוף סרטן או שהוא יילחם בהצלחה בתאים החריגים ויישאר בריא.

 

הסבר קצר על החלקים החשובים במערכת החיסון יבהיר את היתרונות המדהימים של אלו וורה בטיפול בסרטן. כדוריות הדם הלבנות הן החלק החשוב ביותר במערכת החיסון של הגוף. סמנים כימיים מסוימים שנשלחים מהרקמות כתגובה לאנטיגנים (חלקיקים זרים בגוף) מושכים כדוריות דם לבנות, שמגיבות ע"י התרכזות ברקמה הפגועה. נויטרופילים הם התאים הראשונים שמגיבים לזיהום ו"אוכלים" את החלקיקים הזרים. ההתנפחות המקושרת לזיהומים היא באופן חלקי תוצאה של אנזימים שמשחררים הנויטרופילים בתהליך הזה. אחריהם, באים מונוציטים ש"אוכלים" את החלקיקים הגדולים יותר שהנויטרופילים לא יכלו לטפל בהם ואת הנויטרופילים שמתו כתוצאה מאכילת חלקיקים זרים. המונוציטים משחררים חומרים כימיים שממלאים תפקיד חשוב במאבק בזיהום, כולל אינטרפרון ואינטרלויקין. החומרים הכימיים מעוררים את הלימפוציטים להמשיך בתגובה לאנטיגן. כדוריות הדם הלבנות מפרקות את האנטיגן לחלקים שהלימפוציטים יכולים לזהות ולהגיב להם. הלימפוציטים הנפוצים ביותר הם תאי בי שהורגים אנטיגנים זרים ותאי עזר, שמווסתים את פעולת לימפוציטים טי ע"י חיזוק או האטה של תגובת תאי העזר.

 

האלו וורה מכיל מספר חומרים כימיים שמגדילים את כל הפעילויות של מערכת החיסון שתוארו.

23 פוליפפטידים מגרים את מערכת החיסון ועוזרים לשלוט במגוון רחב של מחלות והפרעות במערכת החיסון. 20 פוליסכרידים מגדילים את תגובת כדוריות הדם הלבנות ובכך מגדילים את ייצור תאי העזר והאינטרפרון. הם גם מגדילים כימית את פעולת תאי העזר. אחד הפוליסכרידים, אסלייטד מנוז, נרשם כפטנט בשם אסמאנן ומאושר באירופה לגירוי מערכת החיסון של חולי איידס. מחקרי איידס הראו ששימוש באלו וורה יכול להכפיל את מספר תאי העזר ותאי ההרג טי בתוך 3 שבועות ובאותו זמן, להפחית את האנטיגן פי-24, המצביע על עומס נגיפי בגוף. ייצור האינטרפרון והאינטרלויקין גובר והם תוקפים את הסרטן והנגיפים בגוף. לקטינים ואמודינים הם שני חומרים נגד גידולים שנמצאים באלו וורה ויחד עם הגדלת נמק הגידול שנגרם ע"י האלו וורה מתחילים להרוס גידולים סרטניים ממאירים.

 

אלו וורה הוכחה כיעילה נגד סרטן בבעלי חיים. למעשה, משרד החקלאות בארה"ב אישר את האלו וורה ב-1992 לטיפול בסרטן רקמות רכות אצל חיות ובלוקמיה אצל חתולים.

 

יש ראיות מדעיות ברורות שבמבחנה, אלו וורה מדכאת צמיחת גידולים סרטניים, מעוררת את תגובת מערכת החיסון, מגבירה את רמות הנמק של הגידול ומקדמת צמיחת רקמות בריאות. מחקרים רבים פורסמו בנושא. ב-30 השנים האחרונות, חוקרים יודעים שיש הוכחות משמעותיות שאלו וורה יעילה ביותר במאבק בסרטן. אבל מנהל המזון והתרופות ומכוני מחקר הסרטן המרכזיים לא ערכו ולו מחקר אחד על יעילות האלו וורה לטיפול בסרטן ולא שקלו אותו כתוספת לטיפול המקובל. בהערכתו של האלו וורה והטיפול בגידולים שפירים וממאירים, ד"ר פלאסקט מסכם את התסכולים שחשים רבים מהתומכים באלו וורה: מדהים שלאור כל הסימנים החיוביים שקיימים להשפעות האנטי-סרטניות של האלו וורה, לא נערך אף מחקר רפואי על סרטן אצל האדם.

 

יש הוכחות ברורות שאלו וורה יעיל בטיפול בסרטן אצל בעלי חיים ומשרד החקלאות בארה"ב אישר אותו לשימוש. יש ראיות קליניות ברורות שאלו וורה יעיל בחיזוק תגובת מערכת החיסון בטיפול באיידס אצל בני אדם והוא מאושר באירופה לשימוש זה. יש הוכחות רבות ששימוש באלו וורה אצל בני אדם יעיל בחיזוק תגובת מערכת החיסון בטיפול בסרטן, הן בהבראת הסרטן ישירות והן בעזרה למערכת החיסון לעמוד במתקפות הקרינות והכימותרפיה, אבל אספקת מידע כזה לחולי סרטן או אספקה של תרכיזי אלו וורה באיכות גבוהה לא מאושרות ע"י הממשלה. נהפוך הוא, אספקת מידע על סרטן והיתרונות של האלו וורה יכולה להוביל לתביעה, כמו במקרה של "טי-אפ בע"מ".

 

ההסבר היחיד הוא שפיתוח אלו וורה כטיפול או תוספת לטיפול המקובל לא מייצג השקעה רווחית לתעשיית הסרטן. תעשיית התרופות לא יכולה לרשום פטנט על תרכיזי אלו וורה ובלי פטנט, אין דרך לקצור את הרווחים העצומים שמביאים טיפולי הכימותרפיה. מכון הסרטן הלאומי ואיגוד הסרטן האמריקני נשלטים ע"י המטרות העסקיות של תעשיית הסרטן ומחקרים שלא משרתים את המטרות הללו לא זוכים למימון הנחוץ לניסויים קליניים. בנוסף, מנהל המזון והתרופות הפגין דעה קדומה כנגד תוספי תזונה. אין יוקרה לחוקר על גילוי טיפול בסרטן שנמצא בשימוש 4,000 שנה.

 

אולי לא מדהים כל כך, שעל אף שזו אפשרות מבטיחה בחיפוש אחר מרפא לסרטן, לא נערך אף מחקר רפואי על סרטן אצל בני אדם.

 

ציטוט מהמגזין "רפואה אלטרנטיבית", מארס 1999:

מעורר תגובה חיסונית נגד סרטן

"חוקרי אימונולוגיה ואימונותרפיה סרטנית גילו שתרכובת (לקטין) מאלו וורה, המוזרקת ישירות לגידולים, הפעילה את מערכת החיסון לתקוף את הסרטן. תאי הרג טי, כדוריות דם לבנות שנקשרות לתאים פולשניים והורסות אותם, החלו לתקוף את תאי הגידול שלהם הוזרק לקטין.

אלו וורה פועל על מערכת החיסון ומפעיל את המקרופאגים (כדוריות דם לבנות ש"בולעות" אנטיגנים) וגורם לשחרור חומרים מפעילי חיסון ואנטי-סרטניים כגון אינטרפרון, אינטרלויקין וגורמי נמק לגידול. בנוסף, האלו וורה מקדם את צמיחת התאים הרגילים (לא-סרטנים), לדברי החוקרים".


* ד"ר לורנס ג' פלאסקט Dr. Lawrence G. Plaskett, חבר באגודה המלכותית לכימיה Royal Society of Chemistry, ובעל תארים אקדמיים רבים. סיים את הדוקטורט שלו באוניברסיטת לונדון בשנת 1960. הינו מחבר של מאמרים וספרים רבים בתחום התזונה המינראלית לריפוי מצבי חולי שונים.
ד"ר פלאסקט הינו יועץ לחברות רבות בארה"ב ואירופה וכן לIASC המועצה המדעית העולמית לחקר האלוורה.

תגובות